Wallbox
v.a. €599
Over Wallbox
Wallbox is een laadbedrijf dat in 2015 in Spanje is opgericht door Enric Asunción en Eduard Casteñeda. Wallbox heeft al sinds de oprichting dezelfde missie: de wereld bevrijden van fossiele brandstoffen. Ze ontwikkelen innovatieve en slimme laadoplossingen voor elektrische voertuigen, huizen, bedrijven én steden. Ze willen hiermee de EV-laadervaring nog makkelijk en plezierig maken. Dat Wallbox goed bezig is, is ook nog eens af te leiden uit de vele belangrijke prijzen dat het bedrijf in de loop der jaren heeft gewonnen.
Laadoplossingen
Alfen biedt diverse laadoplossingen voor thuis, bedrijf en openbaar terrein. De laadoplossingen hebben een grote variëteit aan laadvermogens en functionaliteiten.
Thuisladen
Pulsar
- Laadstop van type 1 en 2
- 7.4 kW, 11kW of 22kW
- Gebruiksvriendelijk
- Satuslampje
- Bluetooth
- DC lekdetectie
Pulsar Plus
- Laadstop van type 1 en 2
- 7.4 kW, 11kW of 22kW
- Gebruiksvriendelijk
- Satuslampje
- Power Boost optioneel
- Wi-Fi en Bluetooth
- DC lekdetectie
Quasar
- Eerste bidirectionele DC lader in EU voor thuis
- Laadt en ontlaadt via CHAdeMO-voertuigconnector
- Gezichtsherkennings- en gebarencontroletechnologie
- Maximaal laadvermogen van 7,4 kW
- Geintegreerde kabel
- Power boost mogelijk
- Wi-Fi, Ethernet, Bluetooth en 4G
- Ontgrendel via gezichtsherkenning, bluetooth, Wallbox app of RFID
- Licht en klein ontwerp
Bedrijf
Copper SB
- Universele socket
- Maximaal laadvermogen van 22 kW (driefasig)
- Toegang via RFID kaarten en app
- Stroomdeling
- Power boost mogelijk
- Wi-Fi, Ethernet, Bluetooth en 4G
- Type 2 stekker
- Design: zwart glas
Commander 2
- Voor semi-publieke of bedrijf parkeergebieden
- Maximum laadvermogen van 22 kW (driefasig)
- Geïntegreerde kabel van type 1 of type 2
- 7’’ touchscreen
- Gepersonaliseerde interface
- Power boost mogelijk
- Wi-Fi, Ethernet of Bluetooth
- Beheer via myWallbox portal of app
Afgelopen februari kreeg ik thuis op mijn oprit een laadpaal voor mijn net aangeschafte EV.
Mijn installateur monteerde een Wallbox Plus. Ik had daar niet specifiek om gevraagd, maar liet de keuze aan hem over. Hij heeft daar meer verstand van dan ik. Als het maar een goed kwaliteitsproduct was, vond ik belangrijk. De behuizing van de Wallbox ziet er niet robuust uit, maar het zal wel degelijk genoeg zijn. De Wallbox plus is gebruiksvriendelijk en werkte uitstekend. Ik was er zeer tevreden mee. Tot vorige week: De Wallbox deed niets meer. Defect na nog geen 9 maanden en nu is het wachten op een nieuwe Wallbox. Mijn ex heeft bij haar thuis op de oprit ook een Wallbox Plus en die was binnen een half jaar defect. Dat geeft geen vertrouwen in dit product. Laden doen we nu met een losse lader met een stekker in een stopcontact en dat duurde de laatste keer 24 uur i.p.v. de gebruikelijk 5 uur.
Dat getob wil je niet en is niet bevorderlijk voor de voortgang van de transitie.
Wallbox, koop.er geen. Veel storingen en een ontbrekende klantenservice.
Mijn Wallbox is al weken defect maar Wallbox geeft niet thuis.
Moet al weken mijn auto aan een openbare laadpaal opladen. Wallbox geeft het domme advies om mijn defecte laadpaal te updaten
Tja, deze is dus defect.
Oftewel koop elk ander merk, slechter dan Wallbox zijn er niet.
Werkelijk niet te geloven dit merk! Ook de provider 50Five die mij ff WB heeft aangesmeerd zijn een schande! Totaal geen service maar wel dreigen met aanmaningen op tijd betalen facturen openbare laadpalen terwijl WB thuis het niet doet! Fuck Off!
Ronduit slecht. Het spannendste aan een elektrische auto is ‘m proberen op te laden met een Wallbox. Compleet onbetrouwbaar apparaat. Wallbox zelf is niet te bereiken. Service afspraken duren maanden.
Slecht aangelegd,heeft een mooie website maar de aanleg wordt gedaan met B monteurs en hele slechte uitleg. Daarna 1 jaar geen wifi verbinding en vele malen gebeld en nog niet opgelost.Nooit een monteur gestuurd om het op te lossen.Ik heb geen vertrouwen meer in dit bedrijf voor mij geen wallbox meer.Kan al 1 jaar geen update meer toepassen.Welk merk geeft wel goede service en een goede wifi verbinding.
Service is bagger, telefonisch is servicedesk niet bereikbaar, alleen via mail. Hopeloos!
Nooit aan een Wallbox beginnen.
eb begin 2021 een Wallbox Copper SB gekocht.
Pas in juli 2021is de Wallbox in gebruik genomen voor de splinternieuwe Skoda Enyaq.
Vanaf september 2023 is er geen communicatie meer mogelijk met de Wallbox en ondanks veel heen en weer email communicatie heeft er geen herstel meer plaatsgevonden.
De Wallbox was net buiten de garantie en er is geen clementie aangeboden.
Bulshit.
KOOP NOOIT MEER EEN WALLBOX!!!!! Voor een klant proberen we een defecte wallbox garantie te ontvangen en zijn nu al weken bezig zonder enige vorm van communicatie. Geen telefonische bereikbaarheid en volledig overgedragen aan de zin van de support-medewerker of er misschien een reactie komt. Als je een product op de markt brengt moet je ook de service kunnen bieden en niet de klanten/installateurs in hun hemdje laten staan als er iets niet goed is.
Ik wil iedere potentiele koper waarschuwen niet in zee te gaan met dit bedrijf. Zodra je het produkt gekocht hebben besta je voor hun niet meer. Ze ontlopen claims binnen de garantieperiode en hebben de slechtste klantservice die ik ooit ervaren heb.
Hun producten zijn ook bagger: Ik heb zelf de WallBox Pulsar Plus: Een lader met een heel fragiele behuizing en een waardeloze app die het vaker niet dan wel doet. En juist in die app zou de intelligentie moeten zitten.
Er zijn vele betere laders te koop. Leer van mijn fouten en mijdt dit bedrijf!!! Als ik de koop ongedaan zou kunnen maken deedik het direct.
Simpel laden is enkel voldoende. Load Balancing met de PowerBoost is en blijft problematisch. Er is niet echt sprake van afzwakken stroom naar de auto maar eerder bij hoger vraag van andere apparaten uitschakelen.
De wifi is dramatisch. Navraag bij Wallbox leert dat de Wallbox Pulsar Plus niet met wifi-mesh om kan gaan. Oplossing die werd aangegeven is wifi-mesh stoppen of een gastnetwerk aan te zetten. De laatste is een vreemde oplossing want gastnetwerk functioneert binnen de mesh waar de Wallbox niet mee om kan gaan.
Service bij Wallbox is nul. Aangezien ik veel meer NIET dan wel kan communiceren met de Wallbox via de app omdat hij niet op de wifi zit aangesloten, heb ik gevraagd of ze hem terug willen nemen. Dat willen ze niet. Antwoord was. Er komt een nieuwe versie aan die kunt u dan kopen…
Inmiddels na twee jaar heeft het apparaat de geest gegeven. De WiFi en de loadbalancer zijn niet meer aan de praat te krijgen. De belofte van het apparaat is groot i.t.t. de kwaliteit en duurzaamheid.
Wallbox is de laatste die ik ooit nog zou kopen.
Heb na plaatsing door een derde partij ongeveer 1,5 maand de laadpaal kunnen gebruiken. Vanaf 8 april storing. Via de app verschillende keren een bericht gestuurd. Nul resultaat.
Daarna maar gaan bellen. Ondanks eerste hulp via de mail om het ding weer aan de praat te krijgen..geen resultaat.
Vervolgens zou er een service monteur langskomen. Dat is inmiddels 5 weken geleden.
Nog steeds geen contact geweest of planning gemaakt. En op e-mail wordt niet gereageerd.
Waardeloze service. Kortom; wil je een laadpaal met ellende, koop dan een Wallbox.
Na 5 maanden al stuk.
na 8 dagen nog geen oplossing, installateur kan deze niet repareren.
Elke keer overleg en wellicht krijgen wij een andere, maar dat duurt dan wel weer 10 dagen.
Duurt ons vrij lang en moeten nu kosten maken en ergens heen rijden om de auto op te laden.
Slechte service