Vattenfall

vattenfall incharge

Over Vattenfall

vattenfall incharge

Vattenfall InCharge is onderdeel van energieleverancier Vattenfall (voorheen Nuon). Met Vattenfall InCharge wilt Vattenfall er alles aandoen om elektrisch rijden zo zorgeloos en gemakkelijk mogelijk te maken. Dit doen ze onder meer door consumenten en bedrijven te helpen met hun laadpalen en laadinfrastructuur en door een van de grootste oplaadnetwerken van Europa te bouwen. De missie van Vattenfall InCharge is het hebben van 200.000 laadpalen in 2030.

Laadpas

Met de InCharge laadpas van VattenFall heb je toegang tot meer dan 85.000 oplaadpunten in zowel Nederland als België, Duitsland, Zweden én het Verenigd Koninkrijk. Tevens heb je ook toegang tot een online portal waar je precies ziet hoeveel stroom je hebt geladen en kun je de Vattenfall InCharge app downloaden. In de InCharge app kun je de dichtstbijzijnde laadpaal vinden. Ook is het mogelijk je creditcard te koppelen aan de app waardoor je zonder een laadpas kan opladen bij de laadpalen van Vattenfall. 

Beschikbaar in de volgende winkels

Reviews

  1. Zikko Stienstra

    Bij mij in de straat staat een laadpaal. Aan de linkerkant kan ik zonder problemen mijn EV laden, aan de rechterkant werkt dit niet. Er zijn andere EV’s die hier wel kunnen laden. Vele malen het nummer op de paal gebeld (en altijd meerdere minuten in de wacht), het antwoord is altijd dat een monteur zal worden ingeseind. Enkele malen kreeg ik de opmerking dat er een foutmelding was met de betekenis dat het aan mijn kabel of mijn auto ligt. Als ik dan (weer) meld dat het linker laadpunt wel werkt en ik nergens anders in Nederland dit probleem heb (wisselend knipperen van accu en zandloper op de paal) dan komt toch weer het antwoord dat er een monteur op wordt gezet. Maar er gebeurt niets.

    Na 3 maanden steeds weer telefonisch melden maar eens een mail gestuurd naar storingen.publiek@vattenfall.com met een uitgebreide beschrijving en het aanbod om te helpen aangezien links altijd werkt en rechts nooit. Antwoord dat er een monteur naar gaat kijken en dat mijn beschrijving mee is gestuurd. Na 2 weken maar eens gevraagd naar de status. Reactie: De laadpaal werkt weer sinds een bepaalde datum. Erop gewezen dat blijkbaar mijn mail niet is gelezen, dat laden met mijn EV niet lukt op het rechter laadpunt. Antwoord daarop dat het probleem dat ik beschrijf vaker voorkomt bij Smart en Renault Zoe maar dat er geen structurele oplossing is (ze weten niet wat de oorzaak is). Misschien dat met mijn hulp er wel een oplossing gevonden kon worden werd erbij gezegd. Dit is toch DE kans om de oorzaak te achterhalen en het probleem op te lossen voor SMART en Reanult Zoe rijders. Probleem zou opnieuw naar de servicepartner gaan inclusief mijn telefoonnummer. Wel met de woorden ‘ik hoop dat ze hier gehoor aan kunnen geven’. Volgens mij is Vattenfall de opdrachtgever en bepaalt die wat de servicepartner moet doen. Blijkbaar niet want we zijn weer een paar weken verder, ik ben niet gebeld en kan alleen laden als het linker laadpunt van de paal vrij is. Kortom, een bar slechte service. De klant wordt met een kluitje in het riet gestuurd, mail wordt niet gelezen, de wil om een goede oplossing voor een bekend probleem te vinden is er blijkbaar niet.

    Prijs: 2/5
    Service: 1/5
    Kwaliteit: 1/5
    Gebruiksvriendelijkheid: 4/5
  2. Henry Ansems

    Heb voor de eerste keer een plug-in hybride en leg dan de fout in eerste instantie bij mezelf. Maar kreeg bij de garage de uitleg, stekkers er in pasje ervoor en dan doet hij het. Nou dat is dan de gebruikelijke gang van zaken echter bij twee laadpalen bij mij in de buurt werkt het niet. Vattenfall bellen helpt ook niet. Het enige dat je krijgt is de verzekering van de partij die het onderhoud uitvoert dat ze het intern doorgeven en dat het dan zo snel mogelijk wordt opgelost. Maar helaas de beide laadpalen doen het gewoon niet. En van Vattenfall hoor of zie je dan niets meer.

    Prijs: 3/5
    Service: 1/5
    Kwaliteit: 1/5
    Gebruiksvriendelijkheid: 1/5
  3. Jw

    Zeer onbeschofte klantenservice, ongeduldig en niet luisteren

    Prijs: 3/5
    Service: 1/5
    Kwaliteit: 1/5
    Gebruiksvriendelijkheid: 1/5
  4. Willem

    6 van de tien openbare laadpalen werken niet goed of helemaal niet . Vattenfall hiervan in kennis gesteld . Ze gingen er naar kijken was het antwoord . Helaas bleef het alleen maar bij naar kijken want na een periode van drie maanden werken de laadpalen nog niet of niet na behoren . Slechte zaak.

    Prijs: 2/5
    Service: 1/5
    Kwaliteit: 3/5
    Gebruiksvriendelijkheid: 2/5
  5. MARIO

    Moest op 18/10 in Maastricht (180km ver) zijn met mijn Mach E dus ingeplugd in 1 van hun laadpalen (Jerichoplein/Limmel wijk). Alles in orde tot dusver. Als ik wil vertrekken 4u later krijg ik de kabel niet meer uit de paal. Via de app (eerst geïnstalleerd) gemeld en dan maar gebeld. De operator meldt mij dat het een poosje kan duren voordat er iemand ter plaatse is. 25 min later bel ik opnieuw , krijg ik iemand anders aan de lijn die zegt dat het niet meer voor vandaag is maar dat ze mij gaan contacteren via tel. om af te spreken, 1 van de volgende dagen. Blijkbaar zijn ze het al gewend. Dus kan ik voorlopig niet opladen en is het bang afwachten of ik geen nieuwe kabel moet kopen (tss de 150 en 300€ NB). De schaamte voorbij. Inmiddels 5x gebeld met de dienst storingen. Moet telkens opnieuw mijn verhaal doen. Vermoeiend! Ze beloven dat ze me gaan contacteren maar dat doen ze niet. Ge-whatsappt met Vattenfall zelf maar die verwijzen me weer door naar de dienst die de storingen “opvangt”…Hallucinant!

    Prijs: 2/5
    Service: 1/5
    Kwaliteit: 1/5
    Gebruiksvriendelijkheid: 1/5
  6. Jan

    Hoe goed Vattenfall als energieleverancier is, zo slecht is de service van Incharge. Na laadpaal aanvraag, één mail dat het iets langer duurt,. daarna, ook na zelf nabellen, drie maanden helemaal niets. Uiteindelijk om annulering contract gevraagd. Dat was binnen een kwartier geregeld en bevestigd. Dat is dan wel goede service, maar roept wel weer veel vragen op.

    Prijs: 3/5
    Service: 3/5
    Kwaliteit: 1/5
    Gebruiksvriendelijkheid: 1/5
  7. M Dijksman

    Bij mij is de thuislaadvergoeding vanaf het begin niet goed ingeregeld. Ik heb herhaaldelijk contact gezocht. Ik ervaar een lange doorlooptijd en wordt eigenlijk niet echt geholpen. Daarnaast bied ook niemand zijn/haar excuses aan voor de fouten. Net of het de normaalste zaak van de wereld is. Ik vind dit echt een vreselijk bedrijf. Ik kan het niemand aanbevelen.

    Service: 1/5
    Kwaliteit: 1/5
    Gebruiksvriendelijkheid: 1/5
  8. Jan

    In 1 woord: waardeloos

    Kan sinds het begin niet in mijn account bij Vattenfall in Charge. Herhaaldelijk gebeld. Telkens zeggen ze dat ze terugbellen, maar dat gebeurt dus nooit. Ronduit onverschillige medewerkers.

    Prijs: 1/5
    Service: 1/5
    Kwaliteit: 1/5
    Gebruiksvriendelijkheid: 1/5
  9. AQ

    Eind Juli is er een publieke laadpaal geïnstalleerd. Tot de dag van vandaag werkt hij nog steeds niet.
    Maandelijks alleen via whatsapp contact met de klantenservice omdat je telefonisch er niet doorkomt.
    De eerste 3x werd er telkens iets anders gezegd. Nu is het een storing.
    Het enige wat ze weten is dat ze niet weten wanneer het is opgelost.
    Ze wijzen naar de storingsdienst (externe partij) en zetten de klacht door.
    Geef op z’n minst een verwachting door (en spreek dat af met de storingsdienst).

    Prijs: 1/5
    Service: 1/5
    Kwaliteit: 1/5
    Gebruiksvriendelijkheid: 1/5
  10. Stan

    Tarieven publiek zijn redelijk tot soms zeer gunstig (na 9 januari 23 verdubbeld helaas)
    Produktkennis helpdesk zeer slecht (begrijpen ze hun product wel??)
    Bereikbaarheid telefoon is ok
    Bereikbaarheid Whatsapp slecht (geen reactie of laat)

    Het is dezelfde compleet uitgeklede en uitgewoonde dienstverlening als die ik bij meer instanties zie.

    Prijs: 3/5
    Service: 1/5
    Kwaliteit: 1/5
    Gebruiksvriendelijkheid: 1/5
  11. john

    medewerkers hebben zelf weinig kennis van het product. voorafgaande aan de aankoop zijn prima bereikbaar, eenmaal alles geïnstalleerd kon ik bij storing alleen appen en wordt ik na 3 dagen pas teruggebeld. das lekker kan je gewoon niet laden. 1 ster is eigenlijk nog teveel waardering voor dit slechte bedrijf.

    Prijs: 1/5
    Service: 1/5
    Kwaliteit: 1/5
    Gebruiksvriendelijkheid: 1/5
  12. Teun

    Installatie was waardeloos en nu een jaar verder is de service en de bereikbaarheid van de helpdesk ook dramatisch.
    Ik moest de discussie aangaan dat ik wel degelijk een laadpaal had terwijl de medewerker er overtuigd van was van niet.

    Geadviseerd word om via WhatsApp te communiceren dit is echter ook totaal onmogelijk.

    Prijs: 1/5
    Service: 1/5
    Kwaliteit: 1/5
    Gebruiksvriendelijkheid: 1/5
  13. Nicole van den Berg

    Door een fout van Vattenfall Incharge kan de laadpaal niet op de gewenste manier geplaatst worden. Ik probeer al sinds juni een oplossing te vinden maar ELKE KEER als ik bel wordt er gezegd dat de betreffende persoon niet beschikbaar is en dat die mij “zo snel mogelijk zal terugbellen”, dit is nog nooit gebeurd en zo heb ik al een stuk of 15 keer gebeld en heb ik nog steeds geen laadpaal.

    Prijs: 1/5
    Service: 1/5
    Kwaliteit: 1/5
    Gebruiksvriendelijkheid: 1/5

Post a review

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Jouw beoordeling:

Prijs:

Service:

Kwaliteit:

Gebruiksvriendelijkheid:

Rating

8.0 Geweldig!

Specificaties

  • Prijs per kWh v.a. €0,22
  • App
  • Met of zonder abonnement

Voordelen

  • Toegang tot 85.000 laadpunten
  • Online portal

Nadelen

  • Laadpas is prijzig

Beste laadpalen voor thuis