
ENGIE Laadpas & laadpaal
0,31
Over ENGIE

ENGIE is een internationaal services- en energiebedrijf dat een handje helpt om een stap te maken naar een CO2-neutrale, 100% duurzame en digitale planeet. ENGIE en ENGIE Services is marktleider voor technische dienstverlening en ENGIE Energie is de leverancier van duurzame energie. Bij ENGIE kun je dus terecht voor alles omtrent duurzaamheid. Denk aan laadpalen, zonnepanelen, minder gas gebruiken via isolatie of het plaatsen van een laadpas. ENGIE richt zich met zijn diensten op particulieren, zzp’ers en mkb’ers en de zakelijke markt.
Laadpas
Met de laadpas van ENGIE heb je toegang tot alle publieke laadpalen in Nederland en alle laadpalen binnen het netwerk van ENGIE in het buitenland. Bij de laadpas van ENGIE sluit je ook meteen het laadabonnement ENGIE Onderweg af. In tegenstelling tot vele andere laadpas aanbieders, betaal je voor dit abonnement geen maandelijkse vaste kosten. Je betaalt alleen per laadbeurt een bedrag van €0,31 naast de kosten voor het daadwerkelijk laden. De kosten voor het laden worden bepaald door de laadpunt exploitant zelf. De factuur ontvang je van Last Mile Solutions.
Onbetrouwbaar bedrijf. We zitten al sinds juni 2023 zonder werkende laadpaal. Ze zijn een paar keer langs geweest, maar krijgen het niet opgelost. We hebben toen afgesproken (dit staat zwart op wit) dat 50FIVE mijn laadkosten vergoed tot ze het laadprobleem hebben opgelost. Echter, de declaraties die ik indien, vergoeden ze niet. Ze mailen opeens (zonder overleg) dat ze niet meer gaan vergoeden, terwijl ze al maanden achterlopen met betalen én mijn laadpaal nog steeds niet werkt. Dus hiervoor moet ik ze voor de rechter gaan slepen. Het enige dat ik vraag is dat ze gemaakte afspraken nakomen, maar dit weigeren ze gewoon. Zonder uitleg of overleg.
Op mails wordt niet gereageerd, als je belt krijg je te horen dat het onder de aandacht is. Maar weken/maanden later heb je nog steeds niets gehoord. Bij alles moet je 100x rappelleren en dan nog heeft het niets opgeleverd, want ze komen hun woorden gewoon niet na. Zeer slecht georganiseerd, totaal gebrek aan service en simpelweg onbetrouwbaar.
EDIT: sinds vorige week lijkt de laadpaal weer te werken. Heeft ze dus 10 maanden gekost om dit op te lossen. Het nakomen vd afspraken over vergoeding van laadkosten, dat weigeren ze nog steeds, dus daarvoor ga ik naar de rechter.
Ronduit slecht. Ik heb vanuit de leasemaatschappij geen andere keuze, dan met 50five te moeten werken, maar ik zou dit prive NOOIT aanraden.
Voor mijn thuisaansluiting is een verzwaring nodig, waar ik de netbeheerder voor nodig heb. Vanuit 50five werd aangegeven dat eerst 50five langs moet komen om de voorbereidingen te treffen in de meterkast en erna pas de netbeheerder. Omdat het destijds bij de intake niet bekend was, wanner de netbeheerder kon, heeft een medewerker van 50five een afspraak erin gezet voor 23 november met de opmerking dat als de netbeheerder belt, de afspraak nog verplaatst kan worden.
Op 14 oktober werd ik door de netbeheerder gebeld en heb ik voor de zekerheid eerst met 50five geschakeld en telefonisch bevestigd gekregen dat de installatie van de laadpaal op 9 november plaatsvind, voordat ik de afspraak met de netbeheerder heb ingepland.
Nu op de dag van de geplande installatie zie ik niemand verschijnen en krijg ik na telefonisch contact te horen dat er helemaal geen afspraak instaat. Ook zou er in de systemen niets vastgelegd staan van het telefoongesprek op 14 oktober rond 13.30 en zijn er geen opnames beschikbaar om terug te luisteren volgens 50five. (of ze daar de waarheid spreken of liegen laat ik in het midden, maar in de 5 jaar dat ik bij een callcenter heb gewerkt, werden alle telefoongesprekken netjes opgenomen)
Ik heb nu een halve oplossing gekregen dat er een monteur langskomt voor de voorbereiding naar 3-fase, maar aangezien ik momenteel een 1-fase laadpaal heb, zou bij een aanpassing naar 3-fase door de netbeheerder betekenen dat de laadpaal het voor enkele weken niet meer zal doen.
Iets beter dan niets, maar puntje bij paaltje moet ik dus nu wel opnieuw een vrije dag reserveren, omdat een medewerker bij 50five haar werk niet goed heeft gedaan. Een excuses voor het ongemak hoef je ook niet te verwachten van ze.
We hebben (helaas..) Engie geselecteerd voor de installatie van een laadstation in maart 2022, en tot nu toe hebben we spijt van onze keuze; hieronder kun je zien wat we schreven op klachtenKompas (consumentenbond) en de reactie van Engie.
———————————————-
Klacht
Engie (in dit geval 50Five) heeft op 9 juni 2022 bij ons thuis een laadstation wallbox (Copper Business: kosten 2307€) geïnstalleerd, maar het laadstation werkt niet en we wachten nog op een afspraak voor 50Five; het ziet er precies zo uit als voor de installatie, toen we na het accepteren van het aanbod op 11 maart 2022 te horen kregen dat we een installatie vóór 1 april moesten verwachten en in feite toen de installatie uiteindelijk werd voltooid door 50Five op 9 juni 2022 (na talloze mails en oproepen met Engie en 50Five..)
Gewenste oplossing
Graag willen wij een werkende laadstation sinds April 2022
————————————————–
Beste meneer x
Bedankt voor uw e-mail! Ik kan mij allereerst voorstellen dat het erg vervelend is dat u uw Wallbox nog altijd niet kunt gebruiken.
Ik begrijp dat 50five u vandaag rond 12.00 de volgende e-mail heeft gestuurd.
Beste x,
Ik heb inmiddels de reparatiebon voor u aangemaakt.
U zult zo snel als mogelijk worden gebeld voor het maken van een afspraak door onze planningsafdeling.
Met vriendelijke groet,
y
Ik vertrouw erop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd en wens u nog een fijne dag!
Met vriendelijke groet,
y
Klantenservice Elektrisch rijden
—————————————————————————————-
Reactie op 1 Juli 2022 van x naar Engie klantenservice:
Goedemorgen,
Naar aanleiding van uw vorige mail, houd er rekening mee dat wij nog steeds wachten vandaag 1 Juli 2022 op een telefoontje van 50Five, en dat we na een maand nog steeds ons laadstation niet kunnen gebruiken; ( dat rond 1 april op de eerste plaats zou worden geïnstalleerd volgens Engie); Ik zou het op prijs stellen om vandaag te weten wanneer 50Five van plan is om het gloednieuwe laadstation te komen repareren.
Bij voorbaat dank
MVG
x
——————————————————————————————————————–
Beste meneer z,
Ik vind het vervelend om te lezen dat u nog niet bent gebeld door de planningsafdeling van 50five. Wij hebben helaas geen inzicht in de planning van 50five. Ik heb uw bericht daarom doorgezet met het dringende verzoek u zo spoedig mogelijk te bellen.
Met vriendelijke groeten,
y
ENGIE
——————————————————————————————-
Beste y,
Bedankt voor uw antwoord; als ik me niet vergis, heb ik een offerte getekend met Engie en niet met 50Five? We hadden al een enorme vertraging bij de installatie doordat 50Five ons belde om 6 weken na de door Engie aangegeven periode voor de installatie, en ik vrees dat het nu weer hetzelfde verhaal is. Als 50Five de werkdruk niet aankan, hoop ik dat Engie andere installateurs zal vinden die zijn klanten kunnen helpen.
Bij voorbaat dank
MVG
x
————————————————————————————————-
Geachte heer of mevrouw,
Op 14 Maart 2022 heb ik bij uw bedrijf een offerte geaccepteerd voor de installatie van een laadstation bij onze huis in Vriezenveen. De installatie is uitgevoerd door 50Five op 9 juni 2022 (met een vertraging van ter minste 6 weken..); Ik krijg niet wat wij hebben afgesproken, namelijk een werkende laadstation. Daarom heb ik u in mijn eerdere mails gevraagd de problemen op te lossen.
U heeft de tekortkomingen nog steeds niet verholpen. Ook heeft u geen passende alternatieve oplossing aangeboden. Daarom vraag ik nog, binnen een week, dat onze probleem opgelost wordt of een passende alternatieve.
Met vriendelijke groet,
x