Eneco eMobility
v.a. €1.666
Over Eneco eMobility
Eneco gaat terug tot in de 19e eeuw maar is inmiddels al uitgegroeid tot een ware leider in de energiesector, zowel in Nederland als in België. De missie van Eneco is het zorgen voor duurzame energie voor iedereen. Met die missie in gedachten, ontwikkelt Eneco al haar producten en diensten voor slimme energie in om je huis en auto. Insert Eneco mobility. Eneco eMobility is de laaddienstverlener die duurzame laadoplossing op 100% groene stroom biedt. De duurzame laadoplossingen van Eneco eMobility
Laadoplossingen
Alle laadpalen van Eneco Mobility worden niet zelf geproduceerd: dit wordt gedaan in samenwerking met diverse andere laadoplossing leveranciers waaronder Ecotap en Alfen.
Thuis laden
Eneco Mobility biedt meerdere mogelijkheden wat betreft laadpalen voor thuis. Twee opties zijn in samenwerking met Alfen (Standaard en Standaard + Load Balancing). Bent u opzoek naar een snellader? Dan kunt u ook kiezen voor de Ecotap DC15. Als je hier meer over wilt weten, kunt u het beste een offerte aanvragen.
Standaard (v.a. €1.666,-)
- Alfen laadpaal
- Vaste of losse kabel
- Digitaal LED-scherm
- Wand- of paalmodel
- Inclusief gratis laadpas / druppel
- Optioneel: onderhoudsabonnement (€7,26 p/m)
Standaard + Load Balancing (v.a. €1.799,-)
- Alfen laadpaal
- Vaste of losse kabel
- Digitaal LED-scherm
- Wand- of paalmodel
- Inclusief gratis laadpas / druppel
- Inclusief load balancing
- Optioneel: onderhoudsabonnement (€7,26 p/m)
Laden op kantoor
Voor het laden op kantoor biedt Eneco Mobility meerdere mogelijkheden aan. Een daarvan is de snellader Delta DC Wallbox. Als je hier meer over wilt weten, kunt u het beste een offerte aanvragen.
Laadpas
Met de laadpas van Eneco eMobility kun je bij meer dan 120.000 laadpunten in Europa tegen een vast tarief laden. Heb je ook een laadpaal aangeschaft bij Eneco? Dan krijg je daar gratis een laadpas bij. Als je los een laadpas wilt kopen, kan dat voor €3 per maand. Als je laadt op een Eneco eMobility laadpunt hoef je geen starttarief te betalen; je betaalt alleen €0,22 per kWh. Als je wilt laden op een niet-Eneco eMobility laadpunt betaal je een starttarief van €0,61 + €0,36 per kWh. Voor snelladen gelden andere tarieven per kWh namelijk:
- Fastned – €0,59 per kWh
- Allego (en andere providers) – €0,71 per kWh
- Ionity – 0,79 per kWh
Op 13 dec laadunit geïnstalleerd met load balancing door solutions30. Installateur was een splitter vergeten en hiermee is de ellende begonnen want load balancing is daarom naar 2,2 kWh af gezekerd en de beloofde 6,4 kwh wordt tot op heden nog steeds niet gehaald! Word van het kastje naar de muur gestuurd. 1 bak frustratie en load balancing werkt met een Max van 4,4 kWh nog steeds niet naar behoren. Steeds als ik de klantenservice bel wordt er van alles beloofd qua oplossing maar dit blijft in werkelijkheid uit. Steeds weer een ander ander de lijn en het hele verhaal uitleggen. Mails ter bevestiging en daar moet ik dan op reageren en vervolgens hoor je weer niks en kun je weer bellen.
1 advies als je een laadunit wil aanschaffen, ga niet met Eneco in zee! Dit heeft voor mij behoorlijk de lol van een nieuwe en elektrische auto verpest. Helaas ivm lease aan Eneco vast.
Zakelijk zit ik helaas bij Eneco Emobility. De processen kloppen voor geen meter. Ik kon lange tijd niet inloggen op het platform om het tarief aan te passen. Nadat dit eindelijk gelukt was kon ik helaas het tarief niet met terugwerkende kracht aanpassen. De medewerkers van de support afdeling liegen alles bij elkaar en geloven in hun eigen sprookje. Ik zou er veel voor over hebben om niet met dit bedrijf en deze ontzettend slechte support afdeling contact te hebben. Helaas ben ik via mijn werkgever genoodzaakt om bij dit drama bedrijf diensten af te nemen.
Eneco stuurt mij net een bericht met een soort aantijging van liegen. Enkele jaren geleden heeft Eneco kabel aangelegd voor laadpaal met het oog op voorbereiding 3 fase kabel. 4 jaar later blijkt dit (door nieuwe leverancier) als 1 fase kabel te worden gekwalificeerd, terwijl de factuur van Eneco een 3 fasen kabel aangaf. Wel gek dat mij wordt verteld dat ik niet meer kan aantonen dat gefotografeerde kabel in de grond heeft gezeten. Zo gaan we dus met klanten om. Gevolg substantiële kosten om opnieuw de goede kabel te laten ingraven. Dankuwel Eneco Mobility.
Hier in 2022 een thuis laadpaal gekocht. Anwb en Eneco gekozen want goede ervaringen met beide. Maar de Anwb-Eneco-emobility organisatie was een verhaal apart. Problemen gehad met het niet goed verwerken van de weborder, en het herstellen daarvan. Problemen met de laadsnelheid, webportal, pasjesbeveiliging. En achteraf vermoeden we ook met load balancing maar dat weet ik niet zeker. We hebben het een paar maanden volgehouden en veel contact gehad met de klantenservice. Eneco, onderaannemer en Anwb gingen vaak naar elkaar wijzen. De bestelling was via Anwb geplaatst dus daar een klacht ingediend maar hier werd niet op gereageerd. Toevallig iemand bij Anwb gevonden die probeerde te helpen, maar dat lukte maar deels. Uiteindelijk een andere oplossing gezocht en gevonden.
Zomer 2017 laadpunt eneco eMobility laten plaatsen, een ev-box met pasje. Zo kan ik de auto zakelijk rijden en de gebruikte energie afrekenen via de bv en privé een vergoeding krijgen hiervoor. Regelmatig storing aan de laadpaal gehad in de periode en vanaf april doet de paal het helemaal niet meer. Regelmatig heb ik hierover met de service afdeling gebeld, die iedere keer weer netjes alles aanhoorde en dan zei dat er een ticket ingeschoten zou worden, dat ik terug gebeld zou worden, dat ev-box contact zou opnemen, dat een monteur contact zou opnemen en u begrijpt: er gebeurde niets, Tot 2 weken geleden, Ik kreeg bericht dat het laadpunt verouderd was en dat er een nieuw modem in zou moeten. Het was verouderd doordat eneco eMobility modernisering had doorgevoerd. Kosten 300 à 400 euro.
Mijn interpretatie is dat ze inderdaad een modernisering hebben doorgevoerd, maar niet hebben zien aankomen dat hierdoor een aantal oudere laadpalen niet meer kunnen communiceren met eMobility. Het heeft geduurd voor ze de oplossing hadden waardoor je als klant werd afgescheept en nu dus opgezadeld met een dure aanpassing.
Je denk te maken te hebben met een fatsoenlijk bedrijf, maar dat is het niet.
Ik heb van een kennis een EV box overgenomen en bij Eneco Mobility een hostingaccount aangevraagd omdat de paal altijd bij Flowcharge in bedrijf is geweest. Flowcharge is overgenomen door Eneco Mobility dus geen probleem lijkt mij. Na diverse telefoontjes en mailtjes waarbij het erg lang duurt voordat je uberhaupt een reactie krijgt na 4 weken een offerte voor een hosting account voor de laadpaal ontvangen. Na het afsluiten van het contract geen werkende laadpaal. Na een uur in de wacht gestaan te hebben gaf de klantenservice medewerker aan dat er een landelijke storing was en dat er met mijn laadpaal niets mis was. Hij zou mij een belletje doen als de storing voorbij was. 3 dagen later nog steeds geen werkende laadpaal en uiteraard geen terugkoppeling. Weer gebeld naar de klantenservice maar de dame ging er niet over en wist ook geen oplossing. Ik ga het hostingcontract snel weer laten ontbinden. Een advies is dus om niet in zee te gaan met eneco mobility tenzij je de cursus geduld en omgaan met teleurstellingen tegen betaling wilt gaan volgen.
De laadpaal is meegeleverd vanuit een leasecontract. Zakelijk gezien is dit een prima service omdat de thuis gemaakte kosten automatisch worden verrekend met mijn werkgever. Maar… als je toevallig een prive ook elektrische auto hebt die je thuis wil laden, dan moet je een tweede pas aanvragen waarvoor je 3 euro per maand moet betalen. Geen schokkend bedrag maar pricipieel niet ok omdat je nu Eneco emobility betaalt voor iets wat je in je eigen stopcontact steekt. Van mijn opgewekte zonneenergie gaat nu 1 dag in de maand naar Eneco emobility. Vele mails en telefoontjes ten spijt. Alternatief is niet mogelijk. Daarom krijgt deze bizarre service van mij 1 ster.