
E-Flux laadpas
Over E-Flux

E-Flux is nog niet niet zo heel lang actief in de EV-branche maar toch is het al een bekende naam. E-Flux biedt flexibele laadoplossingen voor kantoor, thuis en onderweg. Van laadpassen tot aan software voor laadpaal beheer. Tevens kan je bij E-Flux ook terecht voor een eigen laadpaal voor thuis. E-Flux focust zich puur op het ontwikkelen van een high-end EV platform. Het netwerk van fabrikanten en installateurs zorgt voor de hardware, advies en installatie. Zo verbindt E-Flux alle partijen in de keten en kan er een totaaloplossing geboden worden.
Laadpas
Met de laadpas van E-Flux heb je toegang tot meer dan 260.000 laadpunten en kun je altijd wel ergens terecht voor het laden van je auto. Je hebt bij E-Flux twee opties voor het laden: laden zonder abonnement of laden met het Orange abonnement. Als je kiest voor laden zonder abonnement, betaal je enkel €0,29 (incl. btw) per laadbeurt + het reguliere tarief van de aanbieder. Tevens betaal je ook eenmalig €5 per laadpas. Met het Orange abonnement betaal je €2,95 per maand (incl. btw) + het reguliere tarief van de aanbieder maar je betaalt niet een vast bedrag per laadbeurt en geen aanschafkosten.
Je kunt ook voor zakelijk gebruik een E-Flux laadpas aanvragen. Met een zakelijke laadpas word je zowel als werkgever en werknemer volledig ontzorgd. Alles wordt automatisch verrekend en uitgekeerd. Zakelijk laden met abonnement kost €2,44 excl BTW per maand en laden zonder abonnement kost €0,24 excl BTW per laadsessie.
Ik ben diep ongelukkig. Heb bij een klant de auto geladen. 0.67 cent per kw is niet bepaald goeikoop.
Verschrikkelijk duur !
Ik had bij E-flux een pay-as-you-go kaart. Het probleem is dat er over meerdere maanden transactiekosten gerekend zijn voor niet bestaande laadbeurten. In sommige gevallen was ik met de auto niet eens in de buurt van de laadpaal. Op mijn vraag om de in rekening gebrachte transactiekosten terug te krijgen kreeg ik als reactie dat dit via een apart formulier opnieuw ingevuld moet worden. Daarnaast komen alle transacties ouder dan 4 weken niet meer in aanmerking. Op de vraag hoe die ‘spooklaadbeurten’ gestopt kunnen worden: geen reactie. Dus er blijven transactiekosten voor niet bestaande laadbeurten in rekening gebracht worden. Kortom: kaart gedeactiveerd en ik raad E-flux af.
E-Flux
Veel te duur! Ik heb voor 1,03 euro geladen en moet 2, 67 euro voor het laden betalen. In mijn buurt rekend E-Flux je 30 cent of meer extra kosten PER UUR . Andere laadpas aanbieders vragen op dezelfde plaats 50 cent laadkosten of minder per laadsessie. Je krijgt van hun allerlei onzin verhaaltjes over kosten van laadpaalaanbieders. Dit verklaard niet het prijsverschil. Ik ben er nu een paar keer ingetrapt maar goedkoop is deze aanbieder beslist niet. Ik ben tot nu toe overal duurder uit geweest. Ik stop met deze firma.
– Inmiddels een aantal facturen gehad, nog niet een correct.
– Ze hanteren niet de getoonde prijzen maar factureren rustig een ander tarief en schamen zich daar niet voor maar houden voet bij stuk.
– Stoppen van abonnement erg lastig, inmiddels al twee maanden aan het melden dat ik wil dat het abonnement stopt, maar ze blijven factureren.