
Alfen
Over Alfen

Alfen noemt zichzelf het middelpunt en de verbindende factor in het elektriciteitsnet. Het bedrijf begon in 1937 als fabriek van hoog- en laagspanning apparaten. Door de jaren heen is Alfen uitgegroeid tot een van de grote spelers binnen de energiewereld. Alfen houdt zich bezig met diverse energieoplossingen zoals transformatorstations, energieopslagsystemen, laadpalen voor elektrische auto’s en smartgrids. Sinds maart 2018, is Alfen ook op de Amsterdamse beurs te vinden.
Laadoplossingen
Alfen biedt diverse laadoplossingen voor thuis, bedrijf en openbaar terrein. De laadoplossingen hebben een grote variëteit aan laadvermogens en functionaliteiten.
Thuisladen
Eve Single S-line
- Voor thuis en kantoor opladen
- Laadvermogen 3,7 kW tot 11 kW
- Enkel oplaadcontact
- LED statusindicatie
- MID gecertificeerde energiemeter
- Internetverbinding via ethernet
- Dynamisch loadbalancen mogelijk
- Plug & charge of RFID
Bedrijf en publieke laadpunten
Eve Single Pro-line
- Voor thuis en op kantoor
- Laadvermogen 3,7kW tot en met 22kW
- Enkel laadcontact
- Stopcontact of vaste kabel
- RFID-lezer en MID-meter
- LED statusindicatie
- Montage aan wand of losstaand met optionele montagepaal
- Dynamisch loadbalancen mogelijk
- SIM-LOCK vrij
- Mogelijkheid tot logo bedrukking
- Display in verschillende talen
- Aanmelden met laadpas
Eve Double Pro-line
- Voor semi-openbare ruimten
- Dubbel oplaadcontact
- Load balancing optioneel
- Laadvermogen 3,7 kW tot en met 22 kW
- RFID-lezer en MID-meter
- Internetverbinding via GPRS/ethernet
- Display in verschillende talen
- SIM-lock vrij
- Aanmelden met laadpas
- 7’’ scherm met mogelijkheid tot logo bedrukking
Twin
- Voor stedelijke omgevingen
- Dubbel oplaadcontact
- Laadvermogen 11 kW of 22 kW per laadpaal
- Vandaalbestendige pilaar
- RFID-lezer en MID-meter
- Internetverbinding via GPRS/ethernet
- Aanmelden met laadpas
- Vier LED’s voor statusindicatie
Laad 5 jaar gedeeld gekocht. Nu defect en wordt niet meer ondersteund.
De servicedesk is een ramp. Was 3 telefoontjes en 5 mails verder om überhaupt ondersteuning te krijgen. Laadpaal heeft 5 jaar prima gewerkt. Dus als je accepteert dat een apparaat na 5 jaar vervangen moet worden, een prima keuze. Zou dat meenemen in de afweging of dit kostentechnisch aantrekkelijk is.
Iaadpaal is stuk en ben al twee weken bezig een monteur van algen te krijgen.alfen is telefonisch niet bereikbaar om afspreken in te plannen en werkt met zgn tickets.(alleen in het Engels)aangemaakte tickets kunnen niet worden ingezien en vragen derhalve steeds om aanpassingen,hoe dan?
Meermalen gebeld maar oplossingen worden niet aangeboden.
Waardeloos bedrijf